
DSA Digital Services Act
DSA, nařízení
o digitálních službách.
BNET Business, s.r.o. jako regulovaný subjekt ve smyslu NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2022/2065 ze dne 19. října 2022, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (nařízení o digitálních službách), dále jen "DSA".
Zveřejňujeme v souladu s DSA dle čl. 11 a 12 kontaktní místa, zpřístupňujeme dle čl. 14 formulář pro podání stížností a dle čl. 16 u služby hostingu formulář pro podání oznámení nelegálního obsahu.
Níže uvedené informace shrnují základní povinnosti a postupy, kterými se řídíme.

V souladu s čl. 11 (DSA) jsme zřídili kontaktní místo pro komunikaci s orgány členských států, Evropskou komisí a Radou digitálních služeb. Kontaktní místo je určeno pro oficiální komunikaci v českém a anglickém jazyce.
- Kontaktní email: dsa@bnet-internet.cz
- Datová schránka: e372zju
V souladu s čl. 12 (DSA) jsme zřídili kontaktní místo pro příjemce služeb, fyzické a právnické osoby využívající služby poskytovatele vázané smluvním vztahem. Kontaktní místo je určeno pro oficiální komunikaci v českém jazyce.
- Kontaktní email: info@bnet-internet.cz
- Datová schránka: e372zju
- Telefon: +420 777 665 080 (pouze v pracovní dny Po-Pá, 8:00 až 16:00)
Komunikace vedená prostřednictvím hovoru na uvedeném tel. čísle zákaznické linky, je pro BNET nezávazná, příjemce/oznamovatel musí vždy své požadavky následně doložit v písemné formě, včetně kontaktních údajů, aby mohl BNET provést šetření a příjemce zpětně informovat o výsledku.
V souladu s čl. 16 (DSA) zpřístupňujeme PDF formulář, který slouží pro oznamování nezákonného obsahu u služby hostingu ve vztahu ke čl. 6 DSA. Formulář je možno vyplnit v českém nebo anglickém jazyce.
V souladu s čl. 14 (DSA) zpřístupňujeme PDF formulář, který slouží pro podání procesní nebo informační stížnosti ve vztahu ke čl. 4 nebo čl. 6 DSA. Formulář je možno vyplnit v českém nebo anglickém jazyce.
Informace pro správné vyplnění formuláře
Služby prostého přenosu (čl. 4 DSA) poskytujeme uživatelům na jejich žádost jako pasivní služby, například přístup k internetu, služby VoIP a pronájem datových okruhů. U těchto služeb nedochází ze strany BNET k žádnému zásahu do přenášeného obsahu ani k jeho monitorování, filtrování či výběru příjemců. BNET nenese odpovědnost za případný nezákonný obsah těchto informací a není povinen ani oprávněn provádět proaktivní monitoring nebo filtrování komunikace. Z principu „mere conduit“ proto neexistuje u této služby postup oznamování a odstraňování nezákonného obsahu.
Služby hostingu (čl. 6 DSA) poskytujeme zákazníkům formou cloudových úložišť nebo virtuálních serverů. Obsah těchto služeb je přístupný výhradně na základě pokynů zákazníka. BNET k uloženým datům zpravidla nemá přístup, data nezkoumá, nezasahuje do nich a nenese odpovědnost za jejich správu či zabezpečení, které jsou plně v režii zákazníka. Případná oznámení o možném nezákonném zákaznickém obsahu BNET přezkoumá a na základě zjištění přijme přiměřené kroky k nápravě.
PDF formulář určený pro oznamování dle čl. 14 a 16 (DSA) je univerzální a v rámci jeho vyplnění je vždy nutné ze strany oznamovatele, uvést druh služby (čl. 4, čl. 6) pro kterou provádí oznámení. Oznámení zasílejte na email dsa@bnet-internet.cz nebo prostřednictvím datové schránky e372zju, lze jej doručit i osobně, poštou nebo kurýrem přímo do sídla BNET na adresu: Nákladní 3002/2, 746 01 Opava. Součástí oznámení mohou být i další přílohy, kterými oznamovatel prokazuje a dokládá odůvodnění. BNET může vyzvat oznamovatele k doplnění informací, a pokud oznámení uzná za důvodné, přijme přiměřené kroky k nápravě situace. Oznamovatel bude informován o výsledku posouzení zpravidla do 30 dnů.
Formulář NESLOUŽÍ pro oznamování informací ve vztahu k objednávkám, změn či ukončování služeb, ani pro oznamování reklamací služeb nebo vyúčtování a platbám.

Postup oznámení nezákonného obsahu (čl. 16 DSA)
Oznámení musí splňovat následující požadavky:
- Konkrétní a podložené vysvětlení nezákonnosti obsahu tak, aby bylo možné takový důvod ověřit.
- Přesná detailní lokalizace obsahu (např. URL, nebo fotodokumentace).
- Prohlášení oznamovatele, že jeho oznámení je pravdivé, přesné (Uvedení nepravdivých či zavádějících informací může mít právní následky!)
- Identifikační údaje oznamovatele (jméno/název firmy, kontakty email a telefon) s výjimkou nahlášení podezření z trestného činu dle čl. 3 až 7 DSA.
Postup podání stížnosti na porušení DSA (čl. 14 DSA)
Oznámení musí splňovat následující požadavky:
- Určení, zda se stížnost týká služeb prostého přenosu dle čl. 4 nebo hostingu čl. 6 DSA.
- Přesný popis konkrétního porušení povinností dle DSA, jasné zdůvodnění a případně i doložení předchozí komunikace.
- Identifikační údaje stěžovatele (jméno/název firmy, kontakty email a telefon)
Jak postupujeme
po doručení vyplněného formuláře?
Společnost BNET Business, s.r.o.
- Vyhodnotí úplnost a konkrétnost oznámení dle výše uvedených podmínek, které podmiňují prověření oznámení. Není-li oznámení úplné, požádá BNET oznamovatele o jeho doplnění a stanoví mu k tomu vhodnou přiměřenou lhůtu. V případě marného uplynutí takto poskytnuté přiměřené lhůty BNET oznámení odmítne.
- Úplné doručené oznámení vyhodnotí a prověří podle dostupných informací, a to v případě potřeby i dotazem vůči svému zákazníkovi, který využívá službu, jíž se oznámení týká. Oznamovatel bere na vědomí, že obsah jeho podání může být za tímto účelem veřejně sdílen se zákazníkem dotčené služby, případně s dalšími dotčenými subjekty.
- Pokud po posouzení všech podstatných a známých skutečností bude i bez nutnosti podrobného právního přezkumu dostatečně zjevné, že data jednoznačně vymezená v oznámení představují nezákonný obsah, učiní ve vztahu k zákazníkovi nezbytná opatření v souladu s příslušnými právními předpisy. Zákazník má vždy právo, před aplikací nezbytných opatření (odstranění obsahu), se proti takovému rozhodnutí odvolat.
- Po ukončení prověřování BNET vyrozumí oznamovatele elektronickou formou na email uvedený v oznámení o svém rozhodnutí a poskytne oznamovateli informaci o dostupných možnostech nápravy, případně aplikovaných opatřeních. Ve skutkově složitých případech, zejména s mezinárodním prvkem, může být lhůta pro vyrozumění delší, v tom případě BNET oznamovatele průběžně informuje o průběhu řízení.
Další informace
Tyto výše povinné informace k DIGITAL SERVICES ACT byly vypracovány na základě NAŘÍZENÍ EU, informací MPO a podkladů dle Průvodce ČTÚ nařízením DSA pro poskytovatele služeb. Zde uvedené dokumenty a informace jsou průběžně aktualizovány v souladu s požadavky regulace a pokyny ČTÚ.
V případě dotazů nebo nejasností k plnění povinností dle DSA nás kontaktujte prostřednictvím výše uvedených kontaktů.
